De glossy MEER valt dit jaar op vele deurmatten. Een evangelisatiecampagne, geïnitieerd door Hans Eschbach. Er is al veel over gezegd, ook op twitter, ik heb hieronder een paar opmerkingen verzameld. Ik zal het daarom kort houden.

De proefuitgave ziet er goed uit en ik zou het zeker doorbladeren, ware het niet dat ik van het huis-aan-huis materiaal dat door mijn brievenbus komt zelden iets lees, tenzij er al eerder een goede ervaring of connectie mee is geweest. En dat is eigenlijk mijn belangrijkste bezwaar, ik geloof niet dat hah de beste methode is. Het is zeer onpersoonlijk en het wordt opgedrongen. Het is eenmalig en daardoor zeer vluchtig. Het is super moeilijk om zo’n magazine met dit verspreidingsbeleid relationeel in te zetten.

Toch heeft het zeker potentie, als er een beetje buzz ontstaat (vooraf (!), anders ligt het blad al in de papierbak) en mensen er al van gehoord hebben, zodat er al een ‘ervaring/connectie’ is met de hah-glossy, waardoor de kans vele malen groter is dat men het blad toch even door gaat bladeren. En als ze goede connectie kunnen leggen met het digitale platform, bijvoorbeeld door inzet van layar vision (!), kan er ook via die route meerwaarde ontstaan.

Over die buzz gesproken, ‘meer’ is niet een ideaal woord om trending topic mee te worden, wordt teveel algemeen gebruikt waardoor twitter dat eruit filtert…

http://storify.com/akkertje/meer-meningen